Hvilke arbejdsredskaber bruger du som en dygtig tekstforfatter?

I gamle dage sad man jo vitterligt med pen og papir, når man skulle agere professionel tekstforfatter, hvor man prøvede sig frem, rettede til, slettede ord, tilføjede afsnit og meget mere i hånden, inden man så lod det gå til tryk og gjorde det permanent.

Inden da havde man selvfølgelig læst korrektur på det og fået andre til at læse det igennem, om det klare budskab også var så klart, som man forestillede sig.

Det var nemlig dyrt at sende den slags til fysisk tryk, så det skulle gerne fremgå knivskarpt og uden fejl, hvilket budskab man gerne ville kommunikere ud, da det ville være dyrt at rette.

Fejl kunne give en opmærksomhed, og selvom det da kunne være morsomt – som det også er nu om dage – så trækker det ned på seriøsiteten, også selvom det kan booste ens omtale i en kort periode.

Nu om dage er det meget mere mobilt at være en dygtig tekstforfatter

Udover det er nogle helt andre platforme, som man skriver til, og der er flere typer af tekster og modtagere, man skal have in mente, end der var tidligere, så er det også blevet noget hurtigere at lave tekster generelt.

For det meste sker på computeren, hvor de fleste mennesker som bekendt er hurtigere til at taste ord ned, end de er til at skrive dem, og rettelserne kan man også lave noget hurtigere, samt at man kan få direkte feedback fra kunden.

Den nogenlunde eneste bedre fordel dengang var, at man ikke skulle have en oplader til ens blok papir og kuglepen, som man skal med en computer.

Men med en bærbar computer eller måske bare en tablet kan man nu om dage arbejde de fleste steder i verden, og man skal sjældent møde ind på et kontor, hvorfor man også kan lave tekster, når det passer en bedst.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *